Earth 2160 este unul dintre cele mai aratoase jocuri lansate pana acum, folosind din plin efecte de pixel shading si bump mapping, in timp ce noul sistem de inteligenta artificiala va permite unitatilor, cat si inamicilor sa se comporte mult mai realist.
No Seria Earth a patruns pe piata cu un sistem destul de complicat, cu o larga scala de posibilitati, care este cu siguranta pe placul celor mai exigenti fani ai genului de strategie. Având în vedere cele întâmplate în seriile precedente, Pamantul a fost complet distrusa în capitolele anterioare, iar atentia s-a concentrat pe alte planete. In loc sa colaboreze pentru a salva cat mai multi oameni, cele doua fractiuni incep sa se lupte. Putini supravietuitori care reusesc sa ajunga pe Planeta Rosie incep lentul proces de terraformare pentru a o face mai ospitaliera, insa in cea mai pura traditie umana, fiecare rasa are planurile ei si nu colaboreaza cu celelalt, pana cand afla ca nu suntem atat de singuri in Univers pe cat credeam.
Fiecare dintre aceste fractiuni este unica în felul ei, Constructia bazelor este modulara, cladirile fiind aproape intotdeauna legate intre ele.
Dinastia Euro - membrii ei sunt supravietuitorii celor doua continente unite, Europa si Asia. Technologia se apropie cel mai mult de cel din zilele noastre. Singurul element negativ este faptul ca baza trebuie întotdeauna construita în apropierea cladirii principale, cu care este conectata printr-un sistem complicat de tuneluri.
Corporatia Lunara - au baze supraetajate ( sub forma de turn). Daca distrugeti baza turnului, toate cladirile construite deasupra se duc odata cu el. Este o fractiune care se axeaza foarte mult pe arme si tehnologie.
Confederatia Natiunilor Americane – au o slabiciune teribila pentru tot ce tine de roboti bipezi (cunoscuti si sub numele de mechs)
Partea dominanta a acestei fractiuni o constituie robotii si unitatile mecanizate care efectueaza orice operatiune, incluzând bineînteles actiunile de lupta.
E
xtraterestrii – au poate cel mai interesant stil de dezvoltare si de creare a unitatilor, împotriva careia toate cele trei rase s-au unit.
Avantajul acestui fractiuni este ca nu trebuie sa construim nici macar o cladire, adica nu avem nevoie de baza. Le este suficienta abilitatea de a se clona.
Pana acum am vorbit depsre un joc de strategie absolut obisnuit. La dispozitie sunt patru campanii, evident fiecare dintre ele pentru cele patru fractiuni. Dar baieti de la Reality Pump Studios a creat un nou stil in joc: fiecare fractiune avand propriul arbore tehnologic.
Partea mai interesanta vine din faptul ca va puteti crea si propriile unitati, in functie de necesitati sau situatie.
Numarul tehnologiilor puse la dispozitie nu este doar de dragul de a aglomera ecranul de cercetare si a impresiona jucatorul.
Daca cercetati doar arme lasere spre exemplu s-ar putea sa va treziti la un moment dat ca inamicii vostri si-au echipat toate trupele cu armura reflectorizanta, negandu-va dintr-o singura miscare avantajul pe care-l aveati pana atunci asupra lor.
AI este capabil sa se adapteze la stilul vostru de joc si sa va puna reale probleme. Daca dupa 2-3 atacuri va vedea ca v-ati baricadat in spatele unor ziduri si pozitii defensive statice, va incerca fie sa va atace din alta directie, sau o sa folosesca unitati aeriene. Calculatorul va incerca pe cat posibil sa contracareze tehnologiile pe care le cercetati cu altele din propriul arbore tehnologic.
In final Earth 2160 este un joc foarte bine realizat, cu o grafica reusita si un sistem de lupta foarte bine realizate. Povestea din single-player nu este cea mai reusita, dar pentru iubitorii de strategie, este o alegere mai mult decât înteleapta.
Jocul are suficiente feature-uri incluse si o comunitate dedicata ca sa va tina in fata calculatorului ore in sir.