Pozitive : Grafica impresionanta, multe unitati noi , gameplay de care nu te poti plictisi si o muzica aparte.
Negativa : Sincer singurul lucrul negativ poate fi cerintele de sistem dar altceva rau nu am ce sa mentionez.
Este gata. Peste o saptamana apare al cincelea episod in seria de mare succes. Primele patru au fost si ele bune si si-au meritat laudele dar aceasta serie intrece toate. De ce?
In primul rand cand pornesti pe primul stagiu te uimeste jocul cu o grafica minunata de care nu prea ai parte in orice joc. Fiecare copac , piatra, cladire , floare este detaliata la maxim. La casutele oamenilor de rand se poate vedea un camp de floarea soarelui care te face sa te simti chiar in mijlocui erei respective. Si locatiile de lupta fie in padure sau in desert te face sa te simti bine si pregatit de lupta. Orasele fiecarei rase sunt personalizate la maxim. Minunate, chiar si sunt full 3D. Fiecare cladire care o construiesti are locul ei aparte si se poate accesa si direct cautand-o sau de pe panelul Quick pentru cei care se grabesc.
Muzica este exceptionala. Cea mai frumoasa muzica pana acuma auzita in seria jocului. Oriunde calci pe alt terioriu sau ajungi la alt eveniment muzica se adapteaza perfect. Sunetele din joc sunt ca de obicei bine plasate. Daca treci pe lanaga o ferma se aud vocile animalelor domestice sau cand treci pe langa o mina se aud zgomotele minerilor.
Ca de obicei avem la inceput un erou care este capitanul trupelor. Eroul are si el abilitatile lui care sunt detaliate in mare dar unii spun ca sunt chiar complicate. Eroul nostru poate invata magii si technici noi din oras sau de la anumiti antrenori care se gasesc pretutindeni pe harta.
Eroi comanda soldatii si creaturile aliate. Fiecare soldat sau creatura se poate cumpara din cladirile din orasul principal sau recruta din cladiri neutre de pe harta. De multe ori putem recruta unitati si de pe harta care daca obsearva ca suntem in putere fata de ei nu ne mai ataca si ne ofera alianta. Putem sa-I acceptam sau sa-i atacam dar ii putem lasa sa fuga. Experienta eroului vine din mai multe locuri. Dupa lupte sau de pe harta adunand comori avansam si primim experienta sau cadouri pretioase. Ca in orice serie a jocului comorile pot contine bani sau experienta si noi putem alege doar una. De obicei mai bine alegi experienta ca bani deobicei ai destui. Pe fiecare harta eroul poate avansa doar pana la o limita anume in rang asa ca dupa ce ne spune ca limita a fost ajunsa atunci mai bine acceptam bani sau cadourile.
Unitatile sunt de nenumarate feluri. Fiecare rasa are genul de unitate unica. In schimb normal ca unitatile pot fi controlate si de eroi de alta rasa dar asta este un pic mai complicat. Fiecare unitate are actiunea proprie unica. Sunt soldati sau magicieni. Si asta este un aspect ca lumea a jocului ca iti da o tona de de lucruri care te tin pe foc si jocul nu devine plictisitor.
Obiectele numite Artifacts sunt cele mai pretioase in joc. Fiecare erou poate fi echipat cu o droaie de obiecte care le da putere mai mare.
Cum evoluam, jocul devine tot mai interesant. In sfarsit au implementat modul Campaign. Multi omeni se plangeau ca seriile anterioare erau obositoare pe plan de povesti. Adica incepeai jocul si stateai sa citesti pagini intregi ca sa intelegi unde esti si ce trebuie sa faci. De data asta in schimb avem povestea “ecranizata” cu sincron full. Modul Campaing ne da oportunitatea de a cunoaste pe rand fiecare rasa. Aici nu mai putem alage cu cine dorim sa incepem. Este un mod bine cunoscut si aplicat in majoritatea jocurilor RTS.
Asa ca dragii mei nu mai stati pe ganduri. Acest joc poate fi cel mai tare a acestui an in domeniul lui. Ma sunt doar cateva zile.