:: TotalGames ::
Aurora Watching
 
Home PC PS2 PS3 Xbox Xbox360 I.T Stiri Căutare Galerie foto Video Demo Forum Articole Apariţii Jocuri Online Email

 Publicitate
Cofetaria Mocca

 

Info

 

Galerie foto

 

Demo

 

Descriere


Aurora Watching
Data: 08-09-2005 |
Dexi

Chiar daca au realizat Archangel si Robo Rumble, Metropolis Software au ajuns cunoscuti cu seria Gorky, inceputa in 1999 cu Gorky 17 care a aparut in Statele Unite sub numele de Odium. Cinci ani mai tarziu, mai precis in vara anului trecut, era lansat Gorky Zero, un prequel al carui personaj principal era acelasi Cole Sullivan, fost membru NATO pe care il vom reintalni in acest an in Aurora Watching. Misiunea lui este de a investiga activitatea cercetatorului rus Jacek Parecki care conduce o serie de experimente genetice misterioase in zona arctica
Stilul de joc pe care il promoveaza Aurora Watching este o combinatie de Metal Gear Solid si Splinter Cell, nerecomandata celor carora le plac jocurile cu actiune furibunda, in speta FPS-urile. Acest aspect este scos in evidenta inca de la inceput din tutorialul simplu si intuitiv, singura hiba fiind vocea feminina, prea plictisita pentru o persoana al carui rol este de a te obisnui cu mecanismele jocului.





Cu toate ca si aici intalnim principiul "singur impotriva" tuturor, Cole Sullivan (nume de cod White Fox) nu dispune de un arsenal bogat de arme devastatoare, dimpotriva. Astfel, pentru a face fata unui numar mare de inamici, trebuie respectate cateva reguli. In primul rand, trebuie acordata o atentie deosebita vitezei de deplasare care are trei trepte (furisat, mers normal si alergat), cu impact asupra sunetelor produse a caror intensitate prea mare pot alerta inamicii. Aceste ipostaze pot fi schimbate cu rotita mouse-ului, fapt cu care nu m-am obisnuit chiar imediat. In prima din cele cinci misiuni cu care vine versiunea preview, am fost deseori nevoit sa incarc o salvare precedenta, datorita trecerii bruste din modul sneak in cel de alergat. Insa de la a doua misiune am simtit ca a folosi scroll-ul mouse-ului este cea mai usoara si comoda modalitate posibila pentru deplasarea personajului principal. Este ciudat ca, desi inamicii aud zgomotele pasilor tai cand alergi sau chiar in mergi, ei raman insensibili atunci cand deschizi o usa sau iti incarci arma la mica distanta de ei. Pe de alta parte, aceasta concesie facut realismului este una logica, caci nu vad totusi cum ai putea anihila un adversar care se afla cu spatale la tine dupa o usa fara a declansa alarma.







In al doilea rand, trebuie avuta in vedere gestionarea atenta a munitiei care se gaseste in cantitati mici, fie prin nivel, fie prin buzunarele inamicilor. O confruntare directa cu cel putin doi adversari se va solda, daca nu cu o moarte rapida, atunci cu irosirea incredibil de rapida a munitiei. De aceea sunt indicate aplecatul dupa colturi, alegerea corespunzatoare a modului de mers si tintirea in cap a inamicilor. Din fericire, fiecare nivel are cateva cai secundare, de fapt fundaturi, unde insa se gasesc medical kits si munitie suplimentara care se vor obtine desigur nu fara lupta. Mai mult, tuburile de oxigen constituie o modalitate binevenita de a ucide mai multi inamici cu un singur glont.
O eficienta sporita este data si de folosirea judicioasa a tipului de munitie. Cole Sullivan are in dotare un cutit, un sniper rifle, o mitraliera ce poate trage si foc cu foc, precum si un pistol cu normal, subsonic sau silent ammo, acestea din urma pe cat de utile sunt, pe cat de rar se gasesc. Totodata, de remarcat ca precizia tirului scade odata cu distanta, fapt care face ca nu mitraliera, ci pistolul sa fie recomandat pentru a ucide de la distanta tragand cat mai putine gloante.





In al treilea rand, pe langa viteza de deplasare si atentia acordata munitiei si medipack-urilor, un rol important il joaca parcurgerea unui nivel fara a declansa nici o alarma. Camerele video pot fi distruse cu un glont sau se pot dezactiva de la un computer, insa, in general, terminalele fie sunt pazite bine fie sunt situate pe niste rute secundare. Nu se poate folosi orice computer, dupa cum nu toate cele utilizabile servesc la dezactivarea camerelor video sau garduri laser, ori la deschiderea unor usi. Unele contin doar fisiere text sau audio care nu influenteaza direct jocul, ci ofera informatii suplimentare privind firul epic.
Declansarea unei alarme inseamna uneori o moarte sigura, daca locatia este de asa natura incat sa nu poti anihila adversarii pe rand. Acestia sunt destul de inteligenti, se adapostesc sau vin spre tine furisandu-se si folosindu-se de elementele de decor. Mai mult, eram la un moment dat lipit de un perete si asteptam sa fiu atacat din partea stanga, insa nu mica mi-a fost mirarea cand m-am trezit cu inamicii venind atat din stanga, cat si din dreapta. Pe de alta parte, desi acestia intra imediat in alerta daca observa un cadavru pe care ai uitat sau nu ai vrut intentionat sa il ascunzi, este inexplicabil faptul ca, dupa un anumit timp, daca nu te-au descoperit, se reintorc la traseele lor de patrulare, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Insa versiunea preview nu a putut fi jucata decat pe nivelul de dificultate easy, ceea ce ma face sa sper ca acesta este destinat doar celor care vor sa aiba parte de o experienta placuta, fara a fi deranjati de un realism prea mare.
Alarmele se pot evita, nu numai acordandu-se atentie camerelor video, ci si mini-hartii in care inamicii sunt infatisati sub forma unor cerculete a caror culoare, galbena sau rosie, indica starea lor de alerta. Cunoasterea traseelor patrulelor inamice, daca inamicii se afla in miscare sau nu, pozitionarea lor, cu fata sau cu spatele, joaca rol determinant privind tactica adoptata. Au existat cateva situatii in care am trecut de un colt, fiind absolut sigur ca nu este nici un inamic acolo, realitatea dovedindu-se a fi alta. Datorita design-ului nivelului, mini-harta nu este capabila de a arata daca la capatul unui culoar lung te asteapta sau nu cineva, eu negasind tasta de zoom out care mi-ar fi reprezentat intregul nivel la o scara mai mica. De un real folos este si schimbarea perspectivei, jocul transformandu-se dintr-un third person intr-un joc cu vedere isometrica ce ofera cateva detalii in plus, cum ar fi existenta unor butoaie explozibile sau a altor obiecte aflate la distanta.




Varietatea gameplay-ului nu este data doar de gadgeturile din dotare, putine, insa eficiente, ci si de nivelurile diferite ca locatie, structura, tipul inamicilor, toate avand impact asupra tacticii de joc. Daca prima misiune am abordat-o cu un oarecare interes (am condus contra cronometru un scuter), pe urmatoarele le-am jucat cu o pofta din ce in ce mai mare. Astfel, tocmai cand ma bucuram ca jucam cu un personaj de sex feminin care ii ia locul pentru scurt timp lui White Fox, m-am trezit ca tocmai terminasem versiunea preview. La sfarsitul fiecarei misiuni esti intampinat cu cateva statistici (timpul in care ai terminat, acuratetea focului, numarul civililor omorati, al alarmelor declansate si al inamicilor ucisi) care nu au insa nici un rol - ar fi interesant, de exemplu, ca punctajul acestora sa permita accesul la cateva misiuni sau filmulete bonus, in functie de calificativele obtinute.

Dupa cum puteti vedea si din aceste imagini, Aurora Watching arata binisor, chiar bine, chiar daca nu se intalnesc din abundenta efecte grafice de ultima generatie. RenderWare Physics Engine isi face bine treaba atunci cand cadavrele sunt tarate spre un loc ferit sau cand jucatorul deplaseaza diverse obiecte, fie tragand in ele, fie atingandu-le. Pacat ca, la fel ca si in DOOM III, parametrul de mobilitate nu este aplicat pe clasa de obiecte (scaune, monitoare, cutii), ci doar individual, ceea ce face ca situatiile in care sa poti misca o lada, insa nu si o tastatura, sa fie foarte frecvente. Un alt aspect negativ remarcat este ca sursele de lumina sunt impenetrabile - ar fi fost extrem de interesant ca, atunci cand te afli intr-o camera si s-a dat alarma, sa poti face intuneric cu cateva gloante.
Pe partea sonora, nimic de reprosat: vocile au intonatiile potrivite si se potrivesc personajelor, iar muzica este dinamica, schimbandu-se in functie de gradul de intensitate al situatiei respective.
Nu se cunoaste inca o data de aparitie pentru Aurora Watching, insa lansarea sa nu poate fi intr-un viitor indepartat, caci jocul poate fi gasit deja in Italia si Germania. Se pare ca Metropolis Software vor da lovitura si ca Aurora Watching va fi cel mai bun joc al seriei.





   Game Score
  Detaliul Grafic: 8
 
  Sunet & Muzică: 8
 
  Gameplay: 8
 
  Prima Impresie: 9
 
  Multiplayer: -
 
  Total: 8.25  
 
 

Mărire text +

Micsorare text -

Cum vă place Aurora Watching?
Care este părerea dumneavoastră despre acest joc?
 Rate: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
După părerea altora:
7.87
Numărul voturilor: 7382
Părerea noastră: 8.25
 

Alte stiri

 

   Comentări
   
   
 
                     

 
 
 


 Publicitate
Cofetaria Mocca
Favorit XML
  Căutare rapidă
 
Arhivă:
 
 
 Web-mail Gratuit / Login

Numele:
Parola:

 
  Forum
 
  Galerie foto


Stranglehold

 
 Video Player

Spider Man 3

 
 Parteneri

 
 Poll

Ce procesor folositi?


 
  Intel
  AMD
  IBM
  VIA / Cyrix
  SUN
 

 
 Publicitate

Jocuri pentru copii
Jocuri pentru copii
Sirius Online

 
 Stiri Online

 
 Top 10  Jocuri

» Prince of Persia: Warrior Within
» Need For Speed Most Wanted
» Prince of Persia: the two thrones
» Serious Sam 2
» Call of Duty 2
» Ice Age 2
» The Matrix: Path of Neo
» Blood Rayne 2
» Fahrenheit
» F.E.A.R

 
   Top 10 Downloads

» Need For Speed Most Wanted
» Call Of Duty 2
» The Matrix: Path of Neo
» Luxor 2
» Zoo Tycoon 2: Endangered Species Demo
» Rome: Total War - Barbarian Invasion Demo
» Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum Demo
» Land Of The Dead: Road to Fiddler's Green Demo
» TrackMania Original Demo
» Grand Theft Auto: San Andreas
 
 Top 10 Jocuri flash

» Sonic
» Nightmare Vacation
» Bloody Rage
» Biliard
» Loveste-Fundu
» Luigis Revenge
» Sonic Boom Town
» Tazmania
» Indiana Jones
» Gold Strike

 
  Statistici

 
Copyright 2007 Anthony Web Design