:: TotalGames ::
Pilot Down: Behind Enemy Lines
 
Home PC PS2 PS3 Xbox Xbox360 I.T Stiri Căutare Galerie foto Video Demo Forum Articole Apariţii Jocuri Online Email

 Publicitate
Cofetaria Mocca

 

Info

 

Demo

 

Descriere


Pilot Down: Behind Enemy Lines
Data: 24-08-2005 |
Dexi

Studioul Wide Games e cunoscut cel mai probabil doar de câțiva iubitori ai acestui gen de jocuri. E adevărat că nu prea au cine știe ce nume de jocuri în cont și nici nu au scos până acum vreun mare hit. Pe de altă parte, au lansat în 2002 jocul Prisoner of War, care se aseamănă în multe lucruri cu proiectul lor actual, deci ar putea să folosească experiența deja acumulată. Vom vedea ce va ieși în final din acel proiect, deocamdată va trebui să vă mulțumiți cu primele impresii pe care le-am tras în urma demo-ului lansat.


La începuturile Pilot Down: Behind Enemy Lines a fost o idee, și anume aceea de a construi un joc care are la bază comedia și care ar uni elemente de acțiune și tactică în acel amestec de elemente RPG. Ce a ieșit din toate astea? Fie un joc foarte interesant, fie o amestecătură respingătoare de elemente ale genului RPG. Mai degrabă se apropie de prima variantă, însă cu un număr neplăcut de „DAR“ la mijloc.
Poveste adevărată cu un erou faimos Povestea jocului e după cum spun autorii bazată pe fapte reale. În timpul celui de-al doilea război mondial se spune că au fost ochite avioanele a peste 180.000 piloți ai Aliaților, din care numai 5.000 au supraviețuit aterizării. Și din aceștia doar 300 au reușit să scape de urmărirea oamenilor lui Hitler și să ajungă pe teritoriul neutru Elvețian. În esența, cam asta e și ideea jocului Pilot Down: Behind Enemy Lines. Intro-un micuț vă povestește despre Bill Foster, un pilot american, a cărui avion a fost atins deasupra teritoriilor controlate de Wehrmacht. Întreg filmulețul de început e construit sub forma benzilor desenate, dar cu atât mai intense sunt impresiile pe care vi le lasă filmul. Ce bine ar fi fost dacă la fel s-ar fi întâmplat și cu restul jocului….


Minutele de introducere în joc sunt alocate tutorialului , în care veți învăța să vă controlați eroul și veți cunoaște puțin mediul înconjurător. Dacă jucați pentru prima dată, totul e ok, dar dacă nu pricepeți din prima ce și cum, poate fi destul de neplăcut să ascultați de la capăt cuvintele autorilor, cum trebuie să mergeți, cum să trageți cu arma șamd. Cu siguranță ar fi fost mai plăcut să fi avut posibilitatea să săriți peste unele chestii. Ei, și dacă și așa am ajuns la capitolul manevrare, poate ar trebui să rămân puțin la subiect. Pilot Down: Behind Enemy Lines Se manevrează ca orice shotgun clasic: mișcarea, orientarea în spațiu și trasul cu arma cu ajutorul tastaturii. Cum personajul vostru este foarte talentat, nu are probleme la alergat, mers sau târât. Avantajele mișcărilor individuale sunt evidente – de exemplu târâtul când ne vreți să fiți observați sau să ghemuitul după obiecte când cineva vrea să facă din capul vostru o țintă sigură. În afară de mișcările menționate mai puteți să vă lipiți cu spatele de ziduri sau să emiteți sunete ca să vă induceți dușmanii în eroare.

Coctail de genuri. Așa cum am menționat mai sus, Pilot Down: Behind Enemy Lines combină câteva stiluri de jocuri. Primul – și cred cel mai des întâlnit – cade sub genul acțiunilor stealth. Ce să mai povestim, să vă târâți pe coate într-un loc plin de naziști poate fi un adevărat chin și cu o atitudine gen Rambo nu cred să ajungeți prea departe. Sau cel puțin, s-ar putea să vă lase răbdările până o scoateți la capăt. În fine, să spunem că o luați încet, încet și încercați să vă eliminați dușmanii pe rând. Imediat ce ajungeți în spatele vreunui neamț, apăsați frumușel mouse-ul și dintr-o mișcare vă prindeți adversarul de gât și îl sugrumați. Simplu, elegant și foarte eficient, nu? În cazul în acre ați făcut prea mult zgomot, sau nu v-ați ascuns cum trebuia și dușmanul v-a văzut, puteți încerca să fugiți sau, mai simplu, puneți mâna pe armă și vă jucați de-a pistolarul.
Până acum pere că nu am avea nici o obiecție la joc, dar o mare problemă e de fapt mediul în care vă mișcați. Totul e atât de linear și drept încât arată chiar ciudat. La fel e și cu interacțiunea din partea environmentului. Lucrurile pe care le puteți aduna sunt minime, și de obicei le folosiți imediat ce le găsiți. Cel puțin așa pare din versiunea demo. În varianta demo trebuia să părăsiți avionul doborât, să vizitați cabana unui omuleț care ar fi trebuit să vă ajute să îndepărtați bucățile de gheață și să vă continuați drumul. Nu aș avea nimic împotriva ideii jocului, doar dacă nu ar fi totul construit atât de simplist – e de ajuns să aruncați doar o privire în jur și imediat vă dați seama pe unde trebuie să o luați.

Nu numai acțiune, dar și RPG În afara acțiunii sunt prezente în joc și unele elemente RPG, care poate nu sunt la prima vedere atât de evidente. În afară de Health, în joc are un rol important și Endurance-ul, care determină cât poate rezista eroul nostru. De exemplu, dacă vă apucați să treceți râul înghețat, endurance-ul începe să scadă până ajunge la zero, după care începe să vă scadă health-ul. De aceea e nevoie să fiți conștienți de astfel de situații sau să consumați băuturi sau mâncare, care să vă crească endurance-ul. Mai departe trebuie să aveți grijă câte lucruri luați cu voi, pentru că buzunarele piloților americani nu erau chiar atât de încăpătoare și puteau duce o cantitate limitată de obiecte. Ei, și ce e mai important, puteți să vă îmbunătățiți aptitudinile din anumite domenii, de exemplu mânuirea pistolului, tunurilor, armelor grele ș.a.m.d. Din păcate, în versiunea demo aceste lucruri nu erau disponibile, dar era pregătit un panel cu statistici în această privință.

Nu știu cum va fi în versiunea finala, dar în demo erau numai două tipuri de arme mari și late. Ambele erau pistoale, unul american și celălalt nemțesc. A păcat, pentru că eu de exemplu aș fi încercat mult mai multe tipuri de arsenaluri. Un pic ciudat a fost și faptul că unii nemțălăi trăgeau cu arme automate, iar după ce îi omorați nu puteați să le luați armele. De ce?... În plus, în joc nu prea sunt destule gloanțe, așa că odată ce rămâneți fără muniție nu vă rămâne decât să va plângeți de milă și să vă enervați, pentru că nu mai aveți absolut nici o posibilitate să vă omorâți dușmanii și să continuați, ci trebuie să o luați de la capăt. E ciudat, când te gândești că toate astea le-ar rezolva un simplu cuțit sau grenadă…
Unde ți-ai uitat creierul, nemțișorule? Gradul de inteligență artificială a adversarilor e undeva sub temperatura unei camere neîncălzite iarna. Să-mi fie cu iertare, dar de mult n-am mai văzut adversari care să reacționeze atât de puțin. S-ar părea sunt complet surzi, pentru că de exemplu, dacă goliți un întreg încărcător în vre-un neamț, se poate întâmpla că soldatul de lângă el nu se mișcă nici măcar un centimetru. Pur și simplu stă și așteaptă cuminte să-i vină rândul… De fapt, cu atât mai simplu este pentru voi să continuați în joc. Un lucru care mi-a plăcut (și cred singurul pozitiv la acest capitol), a fost modelul de rănire al adversarilor. De exemplu, dacă nimeriți în cap, mor automat, dar dacă îi nimeriți la picioare trebuie să trageți mai multe gloanțe până cad.
Dispay-ul cu năbădăi Ca și cum nu erau destule neajunsuri, la capitolul „camere” se mai adaugă două. Primul neajuns ar fi în legătură cu imaginea afișată, care de multe ori se comportă cum îi vine la mână. Problemele apar de obicei când vă apropiați de vre-un zid sau sunteți în încăperi închise. În aceste cazuri vă apare pe ecran și lucruri pe care nu ar trebui să le vedeți de loc și, asta nu face o impresie tocmai plăcută. Din alt punct de vedere, mă mir că autorii nu au rezolvat deja aceste mici mari probleme care au apărut chiar din Prisoner of War. Din loc în loc se mai schimbă imaginea din perspectiva persoanei a treia în perspective persoanei întâi ( de ex. când găsiți obiecte sau vă ascundeți sub camioane), dar și așa, nu prea e de ajuns.
Prelucrarea jocului Așa cum a fost și în cazul XIII, și Pilot Down: Behind Enemy Lines încearcă să dea impresia de joc a bazat pe benzi desenate. După părerea mea însă, ideea nu a ieșit chiar așa cum ar fi trebuit. Din punct de vedere al culorilor, mie demo-ul mi-a dat impresia că ar fi prea monotematic, întrucât totul e ilustrat într-un albastru rece sau în nuanțe ale acestuia. Vom vedea dacă acest aspect se va schimba în varianta finală a jocului. În ce privește grafica, sunt oarecum dezamăgit. Nici muzica și sunetul nu m-au impresionat în vre-un fel, dar, cum spuneam, poate varianta finală va fi mai reușită.
Chiar dacă de la început lucrurile păreau altfel, versiunea demo e destul de scurtă și dacă vă mișcați cum trebuie ar trebui să o terminați în 10 – 20 de minute. De vină ar fi așa cum am mai menționat liniaritatea jocului, care face lucrurile atât de simple ți degradează într-un fel ideea jocului. Cu siguranță mi-ar fi plăcut mai mult să fi avut posibilitatea să mă mișc liber și să pot merge acolo unde vreau eu, nu să fiu dus de lesă după cum vrea jocul. După părerea mea, jocul avea mai mult potențial decât ceea ce încearcă să ne prezinte cei de la Wide Games. Dar, poate ar fi bine să nu ne grăbim cu acuzațiile și să așteptăm varianta finală a jocului, care ar trebui să merite măcar încercată.

Click net games


   Game Score
  Detaliul Grafic: 7
 
  Sunet & Muzică: 8
 
  Gameplay: 8
 
  Prima Impresie: 7
 
  Multiplayer: -
 
  Total: 7.5  
 
 

Mărire text +

Micsorare text -

Cum vă place Pilot Down: Behind Enemy Lines?
Care este părerea dumneavoastră despre acest joc?
 Rate: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
După părerea altora:
3.13
Numărul voturilor: 5418
Părerea noastră: 7.5
 

Alte stiri

 

   Comentări
   
   
 
                     

 
 
 

       david 06-03-2006
1




 Publicitate
Cofetaria Mocca
Favorit XML
  Căutare rapidă
 
Arhivă:
 
 
 Web-mail Gratuit / Login

Numele:
Parola:

 
  Forum
 
  Galerie foto


Stranglehold

 
 Video Player

Spider Man 3

 
 Parteneri

 
 Poll

Ce procesor folositi?


 
  Intel
  AMD
  IBM
  VIA / Cyrix
  SUN
 

 
 Publicitate

Jocuri pentru copii
Jocuri pentru copii
Sirius Online

 
 Stiri Online

 
 Top 10  Jocuri

» Prince of Persia: Warrior Within
» Need For Speed Most Wanted
» Prince of Persia: the two thrones
» Serious Sam 2
» Call of Duty 2
» Ice Age 2
» The Matrix: Path of Neo
» Blood Rayne 2
» Fahrenheit
» F.E.A.R

 
   Top 10 Downloads

» Need For Speed Most Wanted
» Call Of Duty 2
» The Matrix: Path of Neo
» Luxor 2
» Zoo Tycoon 2: Endangered Species Demo
» Rome: Total War - Barbarian Invasion Demo
» Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum Demo
» Land Of The Dead: Road to Fiddler's Green Demo
» TrackMania Original Demo
» Grand Theft Auto: San Andreas
 
 Top 10 Jocuri flash

» Sonic
» Nightmare Vacation
» Bloody Rage
» Biliard
» Loveste-Fundu
» Luigis Revenge
» Sonic Boom Town
» Tazmania
» Indiana Jones
» Gold Strike

 
  Statistici

 
Copyright 2007 Anthony Web Design