S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl


S.T.A.L.K.E.R. se mandreste de motorul avansat "X-Ray", facut de GSC. Un joc cu atmosfera grozava care porneste si pe configuratii mai putin puternice.



Dupa jocuri ca Half-Life 2, Doom 3 ce necesita o configuratie beton e o adevarata revelatie sa ai in mana un joc bun, dar care merge bine si pe o configuratie low-end, ca de exemplu S.T.A.L.K.E.R.

Am avut ocazia sa incerc o versiune primara a jocului S.T.A.L.K.E.R. si desi mai sunt destule de facut sau de optimizat in joc, am ramas totusi uimit de ceea ce am vazut. Din informatiile aflate de pe site-ul producatorului si din trailere, actiunea jocului porneste de la ipoteza unui dezastru nuclear, produs la Cernobal.

E, macar nu suna a "salveaza omenirea", ca majoritatea jocurilor. Dupa o catastrofa nucleara raman putine de salvat :)

Personajul cu care joci este prins in "Zona", intre monstrii rezultati prin mutatii, din cauza expunerii la radiatii si exterminatorii acestora care vaneaza tot ce misca in teritoriul contaminat.Grafica este extrem de buna, si, asa cum am mai mentionat, nu-ti trebuie o configuratie de 20 de milioane de lei ca sa-ti mearga bine. Si fizica jocului este de remarcat. Totul este iluminat foarte natural, iar cele doua nivele care sunt incluse in demo-ul jucat de mine sunt pezentate in trei ipostaze - in timpul zilei, la apusul soarelui si pe vreme ploioasa, aspectul intregului peisaj fiind afectat de aceste ipostaze. Super ! Toate obiectele prezente in cadrul nivelului sunt modelate si arata extrem de apropiat cu variantele lor din realitate, iar texturile au un grad mare de detaliere si diversitate, gratie unor tehnologii de programare user-friendly. Pixel shader-ul e folosit la maxim, aici chiar vezi diferenta.

Vegetatia de la nivelul solului este generata numai in zona in care te afli, iar restul obiectelor care fac parte din peisajul naturii - copacii, tufisurile si alte elemente de peisaj sunt si ele diversificate, de diverse marimi si culori.Tot ce este in joc - pe langa peisajul natural, mai sunt cladiri, masini, butoaie, epave metalice, etc - arata foarte realist si pe langa acest fapt, exista si optimizare din punctul de vedere al raportului numar de poligoane / aspect vizual, asa ca fiecare isi poate seta jocul, respectiv grafica conform configuratiei pe care o are. Se poate realiza aici un raport performanta/grafica buna, contrar cu Half-Life 2, de exemplu, unde oricat ai tras jos din grafic, tot naspa mergea, dar si arata nasol in plus.

Armele sunt in numar de cinci - un pistol, o arma semiautomata cu marire, doua mitraliere semi-automate si o mitraliera grea rotativa. Probabil vor fi mai multe in versiunea finala. Pistolul si cele doua mitraliere nu aduc noutati in ceea ce priveste conceptia, insa arata bine, gratie pixel shader-ului.Arma cu marire si mitraliera grea au un design cu totul nou.

Despre miscarile personajelor nu sunt multe de spus, fiindca creatorii inca nu s-au prea ocupat de acest detaliu, aparent. Botii prezenti in joc sunt deocamdata doar pentru teste. Cu toate acestea, naturaletea miscarilor detaliate ale unui zombiilor sunt de remarcat, deasemenea miscarile aleatoare si independente ale unei "armate" de sobolani contaminati sunt total realiste.

Engine-ul folosit este unul implementat, unic, numit "X-"Ray", care promite anumite efecte si posibilitati similare cu cel al lui Half-Life 2, dar cu cerinte minime de sistem.
Sunetele: strigatele creaturilor, ploaia, zgomotul vantului - sunt inca prea putine, nu variaza destul, dar nu ma plang de atmosfera, doar imi lipseste diversitatea. Probabil si acest aspect va fi corectat in versiunea finala.
Astept cu nerabdare, nu m-am jucat de mult un shooter care sa arate bine, sa aiba atmosfera, dar sa si mearga bine.

Trimite o felicitare !

Sponsorul acestui articol : tot ce este Internet - MCOnet Romania

Stiri anterioare Alte Stiri
Gears of War - continut bonus
Ar tonelico: Melody of Elemia
Supreme Commander aproape gata !
F.E.A.R si pe PS3 !
The Legend of Heroes III: Song of the Ocean
The Shield
Metal Slug Anthology
Savage 2
Saints Row
Left Behind: Eternal Forces demo