Medal of Honor: Airborne


Jocurile Medal of Honor constituie una dintre cele mai cunoscute serii de FPS-uri care au apărut până acum.



Jocurile Medal of Honor constituie una dintre cele mai cunoscute serii de FPS-uri care au apărut până acum. De exemplu, Medal of Honor: Allied Assault, lansat în anul 2002 pentru PC, urmat apoi de expansion-urile Spearhead și Breakthrough, a reprezentat unul dintre cele mai atmosferice și mai realiste shooter-e lansate vreodată. Totuși, seria rivală Call of Duty ne-a adus totdeauna o acțiune mai dinamică, atmosfera de război fiind mult mai bine conturată, iar experiența de joc mai plăcută. Ei bine, următorul titlul din seria Medal of Honor, botezat Airborne, promite posesorilor de PS3, Xbox 360 și PC o acțiune complet neliniară, jucătorii putând alege decursul fiecărei bătălii.

Prima mare diferență între Airborne și restul jocurilor Medal of Honor constă în modul prin care noi, jucătorii, începem misiunile. Astfel, în concordanță cu numele jocului, se pare că fiecare misiune o vom începe printr-o parașutare, ceea ce ne asigură că ne vom putea alege noi înșine locul de pe hartă din care să începem oricare nivel. Bineînțeles, parașutarea efectivă se pare că va necesita ceva antrenament, nefiind o operațiune atât de ușor de realizat precum poate părea la început, astfel că oricând ne putem trezi aterizați lângă un grup mare de inamici, dacă nu suntem atât de pricepuți în manevrarea parașutei. Deși ni se promite că putem ateriza oriunde dorim pe hartă, cel mai recomandat este să nimerim în locurile marcate printr-un fum verde, deoarece sunt cele mai ferite de adversari și aliații ne vor ajuta totdeauna acolo. Pe lângă aceste locuri sigure de aterizare, mai sunt și cele 5 mult mai riscante, marcate printr-o parașută albă, care nu doar că ne aduc medalii, dar ne și oferă locuri foarte bune de început, precum acoperișurile unor case sau diferite turnuri, ideale pentru a ținti și lichida inamicii cu ajutorul unui sniper. Riscul constă în faptul că, dacă nu nimerim aceste locuri (fie și cu o eroare de câțiva metri), ne putem trezi foarte ușor în mijlocul unui grup de inamici înarmați până în dinți.

De îndată ce suntem la sol, va trebui să ne orientăm și să ne dăm seama unde ne aflăm în raport cu inamicii, aliații și obiectivele noastre. Dacă nu aterizăm într-un loc sigur, ne este foarte recomandat să ne găsim un loc de adăpost, să omorâm pe toți cei care trag în noi și să ne ajutăm aliații. În caz că rămânem singuri în respectiva zona, cel mai indicat e să ne grăbim cât putem de repede către o zonă sigură marcată cu fum verde, unde vom fi ajutați, cu siguranță, de către aliați. Astfel, jocul devine mult mai dinamic și mai provocator decât precedentele Medal of Honor, renunțând complet la liniaritate. Nu ne mai putem baza pe capacitatea de a memora evenimentele scriptate din nivel, cum era cazul în anterioarele jocuri din serie, deoarece aici fiecare situație și inamic vor fi influențate de către alegerile pe care noi le facem în decursul misiunii. Ne este promis astfel un A.I. cu totul nou, capabil să răspundă dinamic în funcție de fiecare acțiune pe care noi o facem. Producătorii au mers pe ideea că, din moment ce jucătorul atacă totdeauna în mod diferit, inamicii să poată raspunde și ei diferit, astfel că de fiecare dată vom fi surprinși de aptitudinile A.I.-ului. De asemenea, și inteligența artificială a aliaților a fost total modificată. Majoritatea dintre ei vor intra pe câmpul de luptă exact ca noi, fiind aruncați din avion cu ajutorul unei parașute, putând ateriza oriunde pe hartă. Aceștia vor intra în lupta cea mai apropiată de ei, ca apoi, după ce aceasta s-a încheiat, să caute alta la care să participe. Când aliații intră într-o luptă cu inamicii, aceasta nu se va termina decât atunci când jucătorul va sosi, astfel că rolul nostru va fi unul decisiv.





Vezi articolul original: Jucaushii - Medal of Honor: Airborne